piątek, 19 września 2014

Ragu alla bolognese


Niedawno byłam we włoskiej restauracji i spróbowałam właśnie takiego dania. Byłam zachwycona, bo jeszcze nigdy nie jadłam takie dobrego sosu. Zakochałam się w tym daniu i postanowiłam go odtworzyć :) Uwierzcie, nie było łatwe znalezienie chociażby podobnego przepisu, ale w końcu znalazłam i po wprowadzeniu kilku zmian otrzymałam niemal identyczny smak jak z restauracji! 
Co prawda samo przygotowanie trwa dość długo, bo około trzech godzin, ale ważne jest, aby nie przyspieszać tego procesu jeśli chcemy uzyskać pożądany smak. ;)

Składniki
- 1 mała cebula
- 1 średnia marchewka
- mały kawałek korzenia selera
- 80-100g cienkich plastrów wędzonego boczku
500g mielonej wołowiny
- 150ml czerwonego wina
- 500g pomidorowej passaty (najlepiej takiej w butelce)
- 100ml mleka
- 500g makaronu pene
- świeżo starty parmezan
- sól, pieprz
- oliwa do smażenia

Wykonanie
1. Umyć warzywa i obrać. Marchewkę zetrzeć na tartce, cebulę i seler pokroić w drobną kosteczkę.
2. Boczek pokroić w paseczki.
3. Na dużej patelni rozgrzać oliwę, wrzucić warzywa i boczek. Podsmażać na małym ogniu około 15 minut, mieszając od czasu do czasu.
4. Na patelnie do warzyw i boczku dodać mięso mielone, zwiększyć ogień i podsmażyć.
5. Na patelnie wlać wino, wymieszać i poczekać jak część alkoholu odparuje. Dodać passatę, łyżeczkę soli oraz pieprz i zagotować. Kiedy sos zacznie się gotować, zmniejszyć ogień, przykryć patelnie i dusić na bardzo małym ogniu około 3 godziny, pamiętając aby co jakiś czas mieszać.
6. Na koniec duszenia do sosu należy dolać mleko i wymieszać i doprawić.
7. Sos podawać z makaronem penne, posypane świeżo startym parmezanem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz